BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

09 July 2011

hari2 ku di KUIS

Setelah sebulan aq berada di bumi KUIS kehidupan ku semakin rumt tapi banyak hikmah dan manfaat yang aq dapat.
Selama ni aq salah tangkapan kerana selama ini aq selalu menyalahkan hidupku, Allah x member aq peluang lah, aq pnce berlaku smua kesalahan diantara kawan2 dan lain2. Selama ini aq asyik bertangkapan negative sahaja pada diri aq,rupe2nya aq salah mentafsir diri aq. Kini baru aq perasan dan sedar bertapa besarnya nikmat dan kurniaan Allah kepada diri aq walaupun aq x selayak @ x sehebat kawan2 aq yg ke MATRIK,ASASI IPTA or IPTA sndri. Bagi aq KUIS ini sudah cukup bagi aq, kini aq bersyukur pada yang ilahi kerana mmberi aq peluang melanjutkan pengajian di peringkat yang lebih tinggi lagi2 dalam agama nya.
Apa yang aq nk postkan kali ni bukan la tentang ini tetapi kehidupan Islamic yang ditonjolkan REKTOR or DEKAN KUIS ini kepada mahasiswanya. Terdapat pelbagai aktiviti Islamic yang cuba diterapkan kedalam jiwa student nye antaranya USRAH yang diwajibkan kepada semua student nya sama ade ASASI,DIPLOMA or DEGREE setiap hari jumaat dari pukul 11.00-12.30 tgh hari. Usrah merupakan satu jalan dimana boleh mendekatkan jiwa seseorang pelajar muslim dgn org lain atau kate lain merapatkan ukhwah sesame sndri.
Malah KUIS juga membuat program MENTOR MENTEE.. Program ini juga wajib tetapi khusus kepada pelajar ASASI.. Apa yang aq lihat atau aq dapat dlm program ini ialah dapat merapatkan hubungan sesorg student ngn lecture., walaupun lecture tu x mengajar nya. Dan program ni juga dapat merapatkan hubungan antara pelajar junior n senior n junior ngn junior. So pelbagai advantage yg aq nmpk dlm program yg dwujudkan.
Yang terbaru yang terhangat aq nk ceritakan ialah pada jumaat lepas BUMI KUIS melaksanakan satu program besar2an di panggil THE LAND OF JIHAD PALESTIN. Walaupun kita lihat isu PALESTIN ini x abz2 dri dlu lg tetapi kite sebagai umat islam perlu cube menghidupkan rasa simpati dalam diri seorng mahasiswa islam. Apabila sifat itu muncul barulah umat islam dapat bersatu padu membantu saudara islam kita di PALESTIN.. Saya tertarik ngn slogan kata atau Propaganda yg dihidupkan atau yg diluahkan dalam program tersebut n dalam demostrasi yg diadakan. Ungkapannya lebih kurang begini…”HIDUP-HIDUP…HIDUP ISLAM….HANCUR-HANCUR…HANCUR YAHUDI….BEBAS-BEBAS…BEBAS ISLAM…LAKNAT-LAKNAT…LAKNAT YAHUDI”..
Ini sahaja yang aq nk kongsi kan buat mase ini..andai ade masa lapang aq akan berkongsi lg ngan korang smua tentang isu terkini sama ade tntg diri aq, KUIS, @ isu semasa..sekian wassalam..sebelum itu pegang la pada slogan kata ini `saba lah kamu.sesungguhnya Allah sayang ngn org yang saba..tetapi lau kamu hilang saba kamu didekati syaitan..kamu nk diri kamu didekati syaitan…????.renung2kan selamat menghayati.



0 comments: